کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی

زاهدان - مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: كار برداشت سیب زمینی از زمین های كشاورزی این شهرستان پایان یافت و در مجموع بیش از 9 هزار تن محصول توسط كشاورزان تولید و برداشت شد.

9 هزار تن سیب زمینی در شهرستان ایرانشهر برداشت شد

'مجتبی پیری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیب زمینی های تولیدی در شهرستان ایرانشهر به بازارهای داخل و خارج از سیستان و بلوچستان عرضه شد.

وی اظهار داشت: ایرانشهر به لحاظ برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب و زمین های حاصلخیز، توانمندی كاشت سالانه دو بار سیب زمینی در سال را دارد، بطوری كه در سال زراعی 91 - 90 كشاورزان این شهرستان 300 هكتار از زمین های خود را به كشت این محصول اختصاص دادند.

مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: هر ساله مرحله نخست كشت سیب زمینی در این شهرستان در مهرماه و برداشت آن در دی ماه انجام می شود.

وی با بیان اینكه كشاورزان ایرانشهری مرحله دوم كشت محصول سیب زمینی را در اواخر آذرماه انجام می دهند افزود: كار برداشت این محصول نیز در اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: كار كاشت و برداشت محصول سیب زمینی در شهرستان ایرانشهر به صورت مكانیزه انجام و 65 درصد زمین های زیر كشت این محصول با سیستم های نوین، آبیاری می شود.

پیری با اشاره به اینكه متوسط برداشت سیب زمینی از زمین های كشاورزی این شهرستان 30 تن در هر هكتار است گفت: در سال زراعی 91 - 90 بیش از 25 میلیارد ریال از محل فروش محصول سیب زمینی عاید كشاورزان ایرانشهری شده است.

وی بیان كرد: 500 نفر كشاورز در شهرستان ایرانشهر به كار تولید محصول سیب زمینی اشتغال دارند

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com